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#1
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Bonjour
Nous sommes voisins de peut être moins de 300 kilomètres. Certes l'empattement est trop court pour être un F60L sauf si le chassis a été coupé puis ressoudé pour améliorer le levage avec la chèvre mais j'ai remarqué qu'à l'arrière du chassis il y avait des renforts de forme triangulaire comme sur le F60L que je possède. Tu devrais poster une photo de cette partie en montant sur le chassis Amicalement Serge |
#2
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Hello
I measured the "Wheelbase", it's 3.20 metres (+ - 125 inches) I find most other plates for truck, just small referred. I just all just made photos, Plus that of the door, or one now sees the star allies. http://www.heberger-image.fr/images/...N5536.jpg.html http://www.heberger-image.fr/images/...N5535.jpg.html http://www.heberger-image.fr/images/...N5534.jpg.html Thank you already. Thanks for your replies in French ![]() |
#3
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Hello Warren,
Welcome to MLU. This is certainly the place to find out answers to all your questions. That is a good looking truck. It looks like it has been shortened with a piece of chassis cut out below the blue winch. That means that it won't be too difficult to add a bit back in. The other alternative is to obtain another F60L chassis. There are a few out there beyond economical repair with a good chassis but nothing else worth saving. Ask around. Regards Rick.
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1916 Albion A10 1942 White Scoutcar 1940 Chev Staff Car 1940 F30S Cab11 1940 Chev WA LRDG "Te Hai" 1941 F60L Cab12 1943 Ford Lynx 1942 Bren Gun Carrier VR no.2250 Humber FV1601A Saracen Mk1(?) 25pdr. 1940 Weir No.266 25pdr. Australian Short No.185 (?) KVE Member. |
#4
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Hello
The pic of the rear of frame show two metallic parts on each side with a triangular shape and an additional crossbar. http://www.heberger-image.fr/images/...N5534.jpg.html It is the same on my F60L builded in 1945. To be more accurate I think that your truck should have a step ladder identical to the pic I post. La photo sur le site dont l'adresse est au dessus montre deux triangles de renfort à l'arrière du châssis ainsi qu'une traverse supplémentaire. Tout ceci est identique à mon F60L faisant partie des dernières séries de F60L. Postez sur le site une photo du marche pied gauche qui devrait être différent de celui du conducteur. Avec mes Salutations |
#5
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The step you pictured is seen on a lot of late production Ford CMPs here too.
Quote:
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Film maker 42 FGT No8 (Aust) remains 42 FGT No9 (Aust) 42 F15 Keith Webb Macleod, Victoria Australia Also Canadian Military Pattern Vehicles group on Facebook https://www.facebook.com/groups/canadianmilitarypattern |
#6
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![]() Quote:
Oui, le camion de Warren se trouvent les restes d'une étape de passagers de type retard. Ce type se trouve sur de nombreux 1945 production Ford en Australie aussi. Je ne sais pas pourquoi il a été changé à partir du type d'original, ce qui est nécessaire du côté du conducteur pour soutenir la batterie.
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One of the original Australian CMP hunters. |
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